2009. november 27., péntek

Takarítás Görögország-ban

Na ma egy lightosabb beírással jövök, habár nem volt annyira light-os véghezvinni :)

Szóval arról már írtam régebben, de nem baj, ismétlés a tudás anyja jeligére megint-hogy nyáron Görögországban, a lakásokban felszedik a szőnyegeket. Vagyis összeszedik, szépen kimossák-ha van hol, akinek nincs hol, az beadja a tisztítóba, majd őszig tárolják valahol őket. Akiknek elfér a lakásban ott tárolja őket, akiknek nem, azok esetében a tisztító tárolja őszig, aztán kérésre haza is viszi őket. Amíg athéni nagyasszony:) voltam, addig több éven át sikerült takarítónőt is tartanom, aki minden 2 hétben egyszer alaposan kitakarított. A csaj albán volt, a házaknál dolgozó takarítónők többsége albán, bolgár, román, lengyel volt és egytől egyig feketén dolgoztak. Ez ezelőtt 6-10 évvel volt és akkor megkeresték a napi 30 eurót.

Aztán most habár nagyobb a ház és dolgom semmivel sem kevesebb, de ilyesmiről különböző okokból kifolyólag szó sem lehet, így egyedül harcolok a szőnyegekkel is:). A szőnyegek összeszedési ideje általában húsvét körülre tevődik, a letevésük pedig Demeter ünnep körülre, ami október 26. Az idén a nagyon meleg és kellemes ősz miatt a legtöbb helyen még nem tették le őket, mert így sokkal könnyebb takarítani. Én ma alaposan felkötöttem a gatyámat:), kidobtam a családom és egy alapos nagytakarítás után lepakoltam a szőnyegeket és lecseréltem a kanapék huzatait télire.
A szép rend eltartott több mint egy órát!:)

A fiúk play-stationoznak
A Kantili hegy, a közelünkben. Szép őszi napok.
Kutyusok lesben :)




Nincsenek megjegyzések: