2008. december 23., kedd

Utolsó 100 méter..ünnepek előtt

Mindenképpen szerettem volna még ünnepek előtt írni keveset, és habár már nagyon fáj a hátam, azért most meg kell ejtenem a dolgot, mert holnap kizárt dolog, hogy erőm és időm legyen erre. Az utóbbi időben elég sokat rohangálok Athénba, dolgaim vannak melyek ha jól haladnak, majd ide is megírom, egyelőre nem nyilvánosság elé valók, de a lényeg, hogy valóban nagyon elfoglalt voltam és vagyok.
Tegnap nagyon rossz időben kellett reggel bemennem, de szerencse az úton nem volt annyira rossz, mint amennyire tőlünk látszott, ugyanis házunk egy dombtetőn van, ahol úgy déli mint északi szél telibe kap, így minden rossz idő a házunkból nézve sokkal rosszabb. Azért mindenképpen nem kellemes dolog viharos téli időben a 800 m magas kanyargós hágón átkelni Athén fele, még akkor sem, ha már a kocsink magától, becsukott szemmel :) is ismeri az utat. Főleg, hogy éjjel lehavazott a környező hegyeken. Miután dolgom végeztem lementem a központ központjába :), az Athéni nagy húscsarnokba bevásárolni. Kis-szekérrel tudtam csak elvégezni a dolgokat mert aztán metróra kellett ülnöm, hogy jó fél órás döci után elérjek az autómhoz. De a húscsarnok fantasztikus ilyenkor, mindenféle húst egymásra licitálva, nagy zajjal árulnak, és mivel több az idegen árus, mint a görög, amolyan igazi keleti piacon érzi magát az ember.
Én alaposan bevásároltam, illetve amennyit el tudtam cipelni, vettem egy fél kecskét, disznóhúst, disznó és marha darált húst, csontot leveshez. A kecske felének a felét használom majd fel a sülthöz, a többit elraktam a mélyhűtőbe. Az idén utolsó percben úgy döntöttem, mégis felkötöm a gatyám és itthon lesz a karácsonyi ebéd, nem vendéglőben mint tavaly. A húspiaccal szemben van egy román üzlet, ahol lehet savanyú káposztát venni, vettem egy jó nagy fejet és a töltött káposztám amolyan jó erdélyiesen, egy sült oldalassal benne :) már kész is van. Holnap is egész nap főzők, rendezek, ajándékokat pakolok, majd este magunkban leszünk, mi így szeretjük (ilyenkor szuper a TV műsor :)) majd első nap jön a család szokás szerint. Az ünnepek alatt mindig összeül a család, már akik éppen itt tudnak lenni, az idén nem lesz velünk a két nagyfiúnk, az egyik Chicagoban él és ritkán jön haza, a másik pedig Samothraki szigetén dolgozik és nem szabad.Talán lesz időm ha nem is előre, de utólag beszámolni az ünnepi ebédről, ami nagyjából ugyanaz minden évben, vannak jellegzetes ételek amiket ilyenkor szoktak fogyasztani, de főleg zsírosabb, gazdagabb húsos ételek.
Az ajándékozás is gazdag lesz a kicsi fiunk részére, nekem általában nem hoz semmit az angyalka, de meg szoktam vele beszélni úgy, hogy jó legyen :) Holnap reggel már 8-kor jönnek a betlehemezők is, fel kell öltözni, kutyákat megkötni, közben főzni, pakolni, szóval..megyek elteszem magam mert nehéz napok lesznek. Nem tudom mikor jutok megint ide, így mindenkinek most szeretnék kellemes karácsonyi ünnepeket kívánni és ne egyétek magatokat betegre!!!!! :)

Nincsenek megjegyzések: