2010. május 7., péntek

Első fürdés..csak azért is!

A mai nap reggel kicsit belenéztem a hírekbe, meg a reggeli informáló műsorokba ahol láttam, hogy a tegnap megszavazott megszorításokat tárgyalják. Nem sokat idegesítettem magam rajtuk, már megkaptuk az első csökkentett nyugdíjt, úgyhogy tény és való, ráadásul a mozgásunkat is korlátoznunk kell majd valahogy, mert rengeteg benzint fogyasztunk.
Gyönyörű nyári idő van és amíg az Athéniek szegények a füstös, büdös városban rohangálnak dolgaik után, addig nekünk minden lépésünket csodálatos képek kísérik. Valóban más átvészelni mindent ilyen gyönyörű környezetben (tudjátok, most a jó fázisban vagyok,a krízis ellenére:)).
Ma megvolt az első fürdésem is, és nagyon jó volt a víz, legalább 20 fokos. Csak egyet úszni akartam, aztán végül többször belementem, még egy icuri kis átlátszó puhatestűt is láttam, ami pedig csak nagy melegekben szokott előúszni. 32 fokot mutatott a kocsi hőmérője, igaz napon volt. A fiam egy csodálatos öbölben lévő házba jár angolórára és annak ellenére, hogy köves a part, egyik kedvenc helyem, annyira jó a víz, a környezet. Aki már több mint 2 évtizede él itt, mint én, vagy itt született és jár úszni (van olyan az idősek között aki alig, vagy egyáltalán nem fürdött tengerben!) – az tudja, hogy minden öbölben más és más lehet a víz, mivel más az összetétele.
A víz összetételéhez nagymértékben hozzájárulnak a vízbe a felszín alatt beömlő forrásvizek, ennek függvényében a sókoncentráció más. Ezenkívül a hőmérséklet is változhat, az áramlatok valamint a szelek függvényében. Ez a Shelga öböl olyan, hogy itt majdnem soha nem fúj a szél. Minden délben 4-ig mozdulatlan a víz, utána egy kellemes helyi szél szokott kerekedni, amelyik felborzolja a víz felszínét. Én a mozdulatlan vízben szeretek fürödni és itt rengeteg sok kis fekete halacska szokott úszkálni alattam, és gyönyörű a látvány, ha az emberen búvármaszk van. Ma nem maszkoztam, hanem teljesen kiájultam az úszás után, szépen elaludtam a napon, a tegnapelőtti stresszes napom kicsit kikészített, a szemem is begyulladt tőle, ma kiengedtem kicsit a gőzt. Pár kép a mai nyugodt napunkból, környezetünkből.


Imádom mikor hamar beszáradnak a ruhák..


Ritkítjuk a szőlőt.

Mi inkább egyet szundítunk..


Minden virág ilyenkor a legszebb.





Nincsenek megjegyzések: