2010. március 16., kedd

Itthon

Na megérkeztem még tegnapelőtt és egyelőre nem volt időm folytatni a beszámolót. Rengeteg képem van, amiket nagyjából rendszereztem, rengeteg látnivaló, amiket a képek nélkül már rég összekevertem volna, sok szép dolog, úgy érzem a görög és olasz kultúra akár felületes ismerete is még jobban hozzásegít a lelkületünk, szokásaink, miért vagyunk-unk megértéséhez.

Sajnos rossz dolgok is voltak, minden igyekezetem ellenére még az első helyen, Riminiben, eltűnt a kamerám bázisa, a két kábellel együtt, egyik a USB kábel, a másik a csatlakozó kábel adaptorral. Így a szuper kamerám teljesen versenyképtelenné vált és tiszta szerencse, hogy egy kedves Skyros-i hölgy, akivel összebarátkoztunk, ideadta a gépét és azzal fényképeztem. A katedrálisok, templomok belső képei ahol egyáltalán vannak, meg sem közelítik a Ravenna-beli képeimet, de ez van, jó, hogy ez is volt. Közben baklövéseim követték egyik a másikat, a legutolsó hotelben hagytam a laptopom csatlakozó kábelét az adaptorral, erre emlékszem hol volt és hogyan történt, de szerencse a fiam kis notebookjának a kábele jó a laptophoz, így egyelőre ezt használom. Aztán napokig kerestem a neten a kamerám bázisát a kábelekkel, végül úgy döntöttem nem veszem meg, mert nagyon drága, hanem csak egyszerű elemtöltőt veszek hozzá és jó olcsón rátaláltam az Amazonon, aztán mikor kijött a végleges ár és láttam mennyi lesz a csomagolással, szállítással ahelyett hogy cancel-t nyomjak, megrendeltem őket és most a gutta üt meg! Ennyi hülyeség egyszerre már sok! És nemcsak a pénz, hanem csak ápr 10 körül kapom meg, én közben 2 hét múlva megint utazom és a kamerámat kéne használnom. Teljesen magam alatt vagyok, főleg amiatt, hogy ennyire figyelmetlen voltam :( A férjemnek meg sem mertem mondani..

Olaszországban annyit fáztam, hogy elég volt jó pár évre, nem kívánkozom többet télen sehova. Innen 20 fokkal indítottunk és végül Olaszországban fél méteres hóban evickéltünk és végig 0-6 közötti hőmérsékletek voltak. A képeket nézegetem és öltözöm is fel!!! :)

Milánóban megutáltam a divatot, rá nem bírok nézni egy táskás üzletre, ömlesztve annyit láttam és annyi más divatos cuccot, hogy már hányingerem volt mindentől :) .
Az olaszok általában véve elegánsabbak, divatosak és gazdagabbak mint a görögök és egyáltalán nem hasonlítanak sztem sem viselkedésben, sem külsőben. Nem láttam kövér embert és nem tudom, hogy csinálják, annyi finom kaja és édesség volt mindenhol. A történelmi központok és városok eszméletlen drágák, a legdrágább kávét a Firenzei központi téren ittam, 7,5 euró volt a capuccino. A kollégák akik a Velencei Florian-ban is megkávéztak, ott 8,5 eurót fizettek a capuccinoért. A capuccinó nem okozott semmiféle extázist :), pont olyan mint amilyet itt is kapok. Más kajáról nemigen tudok beszámolni, alig ettem, nem ettem egy fagyit sem és egyetlen édességet sem. Éppen sikerült 10 kilót leadni azelőtt és nem mertem veszélybe sodorni magam és a fogyásba fektetett erőfeszítést. Ettem egy finom "tajlata" nevű kaját kétszer, szeletekre vágott vastag marhaszelet, amiből rendesen kéne folydogáljon a vér, de mi mindig megsüttettük jobban és így csak szivárgott:)
Egyetlenegyszer ettem egy szelet pizzát, de az éppen túl zsírosnak tűnt, nem is próbálkoztam többet. Még egyszer egy pestos tésztát, de rossz helyen ettem és nem volt jó. Nagyjából ennyi volt ami a gasztronómiai élményeket illeti. A látnivalókat majd folytatom képekkel.

Mikor leszállt Athénban a gép, mindenki nagy boldogan rohant ki, hogy végre nap és meleg, és majd hasra estünk mikor itt is 6 fok fogadott és hideg, majdnem elsírtuk magunkat. Szerencse mára már igazi verőfényes és meleg tavaszi nap van.

A házról nem beszélek:), ugyan rend volt, de ugye 2 fiú 2 hétig egyedül, lányok, nem kell többet mondanom! Lesz munkám a következő utazásomig folytonosan! A mosógép meg sem áll azóta és még mindig van egy halom.

Nincsenek megjegyzések: