2010. november 19., péntek

Életképek

..mert csak azok lehetnek, ugyanis semmi különös nem történik, illetve nem olyan amiről be kéne számolnom. A be nem számolós fajtából volt több ami kiborított a napi programomból és kissé taccsra tett, de aztán alaposan kitakarítottam magam és újból sínre kerültem (remélem).

A múlt hétvégén, a J.n-nál tett látogatás után másodszorra is lefutottuk a választási köröket. Kerületi és önkormányzati választások voltak és ez alkalommal, a mindig politizálni kész görög nép nem akart szavazni. Én még ilyenre nem emlékszem, hogy ennyien ne szavaztak volna, a görög népre éppenséggel jellemző a rettenetes racionalizmus és a közélettel való foglalkozás kissé sokszor túlzásba is vivése. De most a helyzet kilátástalan a legtöbb magunkfajta ember számára:( Nincs kire szavazni, egyik rosszabb mint a másik. A válság kimerített mindenkit, a tartalékok fogytán mindenhol, a türelem úgyszintén. Fizetjük vissza amit mások loptak el, akiknek ez az egész meg sem kottyan. Ami minket érint, a helyi önkormányzati választás eredménye kedvező volt számunkra, mert egy olyan polgármester lett, aki a múlt négyéves időszakban is volt és aki alatt történt minden munka a falunkban, ami az utóbbi évtizedekben történt (ráadásul szegről végről a családhoz tartozik). Ő intézte el akkor, illetve ő adta ki az ukázt, hogy a házunk előtti földutat lecementezzék és őmiatta vannak villanyoszlopok a házunk előtt. Ő fúratott új kutat a falunak, azelőtt folyton víz nélkül maradtunk, volt olyan kellemetlen esetem, hogy a stúdiómban lévő vendégeimnek 3 napig nem volt vizük!!! Ezúton is, megint köszönöm elnézésüket és türelmüket! Habár ez már elég rég volt, mert utána jött egy másik polgármester, egy ügyvéd pasi, akinek az "uralkodása" alatt elfelejtették azt is, hogy a környező faluk léteznek.

Aztán most nagyon izgultam, mert a másik jelölt Agia Anna-beli (nézd a tegnapelőtti videoblogom), ami tőlünk kb. 20 km és eleddig más kerülethez tartozott. A tavasszal írtam azt hiszem a Kallikratesz tervről, aminek keretén belül összevontak 3 önkormányzati területet. Így ilyen szempontból is nagyon szerencsés, hogy a mi kisvárosunk jelöltje lett megint a polgármester, mert így több esély van arra, hogy előbb a mi bajainkkal foglalkozik és utána a többi volt kerületével. Ez most nem túl igazságos és fair amit leírtam, de ezeken az idealista gondolatokon az ember hamar túlteszi magát, ha szorít a kapca..

A két választási hétvége teljesen kizökkentett a normális kerékvágásból, ugyanis ilyenkor pénteken és hétfőn nincs iskola. Ez azért van, hogy akik távolabbi helyeken szavaznak, azoknak ne legyen gond az utazás. Viszont a gyerkőcök nagyon ki tudnak zökkenni és ez különösen zavaró, ha éppen dolgozatírások vannak, mint most nálunk. Végül a dolgok úgy alakultak, hogy beadtam a derekam, a férjem korrepetálja matekből a gyereket. Ez egy nagyon nagy vitatéma volt nálunk, de végül el kell ismerjem, neki jobban sikerült és a gyerek a dolgozatíráskor a legmagasabb jegyet hozta, pedig utál tanulni és főleg matekezni (utálom, hogy mindig igaza van...). 


Ezen felbuzdulva, hallgatólagosan és kelletlenül bár, de elismertem, hogy ilyen és amolyan körülmények miatt a férjemnek ez jobban megy, így átvette a fizika korrepetálást is. Igazán minden elismerésem az övé és ostorozom magam, milyen hülye vagyok, eddig ellenkeztem. Mindig előre felkészül az órára, tegnap éjjel 3-ig fizikázgatott és válogatta a példákat, hogy ma korrepetálja a gyereket. Persze ez nem megy ilyen szépen, simán és ideális körülmények között, mert kölök rettenetesen ellenkezik és nem tudom meddig bírjuk cérnával. Jövőben lehet már nem fog velünk leülni? Kinek van pénze tanárra?:( Mert az tény, hogy annyira rossz az iskolában a gyakoroltatás és a tanítás módszere, hogy csak a legeslegjobb tanulók képesek segítség nélkül normálisan haladni a gimnáziumban. Szóval egyelőre működik így, a többi tantárgyban én ellenőrzöm, míg a görög nyelvvel kapcsolatos tárgyakban van egy fiatal tanárnőnk, aki 2szer hetente jön és mikor szükséges, akár 2 órát is ül.

Ami a portánk állapotát illeti: 2 napja nagy zajra lettem figyelmes, a Bizsu kutya fénysebességgel felrohant a balkonra és levadászta a galambot, amelyik szegény bekavarodott az átlátszó nylon balkonvédőnkbe - ide mindig szoktak madarak beakadni. Mire kimentem, csak egy felborított cserepet láttam, amiből a föld mind ráhullt az alatta tárolt farönkökre, amik megteltek és a virágom félig csupasz, még most is. Holnap tervezem a disznóságot helyre hozni. Az udvaron annyit láttam, a Thomas valamit nyalogat, aztán jobban megnézve rájöttem, a drága jó anyukája odaadta neki a galambot és azt nyalogatja. Szegény madarat elszedtem előle, már rég ki volt múlva.

A meleg napokat megszakította egy nagyon viharos, esős délután, ami előtt sikerült leszedni az ágyúgolyó nagyságú gránátalmáimat, amiknek felét már fel is dolgoztam és betettem fagyasztókockákba a levüket a mélyhűtőbe. Jó lesz minden narancslébe egy ilyen kocka. Még van pár, majd azokat is meg kell kapirgáljam, elég időigényes a pucolásuk. Az eső nem sokat zavart, míg fél Korfut elmosta, addig minket csak felüdített és ma megint egész nap rövid-ujjúban takarítottam, ami a mai egész napomat felzabálta és most alig bírok ülni, úgy fáj a hátam, nemsokára fel is kelek innen, mert ma ez nem fog menni tovább, ki kell nyújtsam kicsit magam a kanapéra.

Pár életkép:

Ma reggel megint meleg napsütésben fogyaszthattam el unalmasan mindig ugyanolyan reggelimet, ami a napom egyik fénypontja:)


Eső zúdul lefele a kettévált ereszen.
 Amit Gábor vendégünk mindig összerak, aztán megint szétnyílik:)




Eső után...köpönyeg:)


Szemben Malessina, Éviai öböl Limninél.


Jó termés volt, csak ne lenne mindig egyszerre..

Nincsenek megjegyzések: