2010. szeptember 30., csütörtök

Kutyák és egyéb állatfajták

Mire megjöttünk Samothrakiról, megszült a Bizsu. Beugrott az egyik legjobban levédett virágágyásomba, lyukat kapart magának és beleellett 8 kölyköt. Még jó, hogy nem esett, mert belefulladtak volna mind a kicsik. Mire mi megjöttünk pár naposak voltak és nem volt szívem megint elvinni őket az orvoshoz és elaltatni őket. Így a nyakamba vettem újfent a problémát: MI LESZ A KISKUTYÁKKAL?
Gondoltam majd megoldom valahogy.
Időközben kiderült, 4-nek van valamiféle bőrbetegsége, én arra gyanakodtam a vérrokonság miatt, ami a szülők között van. Elvittem őket az orvoshoz egy hete, mert nem akartam, hogy ez rontsa az örökbefogadási esélyeiket. Az orvos mintát vett a beteg részből, megvizsgálta a mikroszkóp alatt és megnyugtatott, hogy nem rüh. Csak akkor kezdtem ezen izgulni:) Alkoholmentes fertőtlenítő oldatot javasolt, amivel azóta napjában3 -4-szer sprayezgetem a lábukat. A legcsúnyábbon lehet látni a javulást, viszont nagyon lassú és félek, mire helyrejönne túl nagy lesz ahhoz, hogy új gazdit találjak neki.

Időközben készítettünk hirdetést a fiammal és 2-3 helyre kiragasztottuk, meg elmondtuk még egy-két helyen, hogy vannak kiskutyáink. Aztán egy ronda esős napon, amikor a kutyusok is vizesek voltak és legrosszabb formájukat hozták, valaki eljött és elvitte a legszebbet. Nem tudom milyen élete lesz, de az biztos, hogy kényeztetni nem fogják Ha egyáltalán felnő, ki lesz majd kötve és a tulaj gázpalackjait fogja védeni. 

A többit hevesen hirdetgetem a Facebook-on, ahonnan jött is eddig 3 érdeklődés. Az egyik Serres-ról - innen 500 km, a másik Szaloniki - innen 300 km és tegnap egy Athén. Lehet ez utóbbiból lesz valami.

Szétnéztem a neten a különféle állatvédő egyesületek után. Megdöbbentem mennyit cikkeznek és foglalkoznak idegenek, a Görögországban lévő állatok helyzetével, de főleg a kóbor kutyákkal és macskákkal.
Ez egy rettenetesen fura helyzet. Szerintem ezt nem értheti senki, aki nem éli itt le a fél életét. Úgy, ahogy szerintem a görög lélek megismeréséhez is egy élet kell. Mert nem olyan egyszerű az ám, hogy nem bánnak jól az állatokkal.
Az átlag görög nem bántja az állatokat. De nem is fog lehajolni, hogy megsimogassa a kóbor kutyát, macskát, vagy megnézze, van-e valami baja és egészséges-e. Ez képtelenség, mert rengeteg a kóbor állat! Persze vannak kivételek is, mint mindenhol, olyan emberek, akik bántják vagy kínozzák az állatokat., meg olyanok, akik éppen hogy összeszedik őket és segíteni próbálnak Miért rengeteg a kóbor állat? Na igen, ez is nagy kérdés. Minden egyesület vadul támadja a görögöket, hogy nem ivartalanítanak. Ja persze, de kit, mit előbb? Az ország tele van a kóbor állatokkal, mert itt télen sem esik le annyira a hőmérséklet, hogy ezek az állatok elpusztulnának. Legalábbis az ország középső és déli vidékein, egy normális, megszokott görög télen. Így elkerülhetetlen, hogy csak szaporodnak. Persze, több állatvédő egyesület kéne, akik ezzel foglalkozzanak és ivartalanítsák az állatokat..De honnan pénz hozzá? Erre nincsenek "csomagok":(

A háziállatokkal kapcsolatban: az ivartalanítás nagyon drága. 150-200 euró között van egy nősténykutya ivartalanítása és ez még csak az operáció. Az esetleges szövődmények, az utókezelés egyéb pénzekbe kerül. Nincs biztosító, aki ezt állná. Ergo: csak a nagyvárosokban "divat" az ivartalanítás és máshol elszórtan és kevés esetben.

Én felhívtam egy csomó egyesületet meg ilyen csoportot, mindenhol azt a választ kaptam, hogy nem vesznek be kiskutyákat, csak ha utcán találtam őket, de akkor is csak egészségügyi ellátást kapnak, majd menniük kell. Próbálnak nekik ugye új otthont találni, de nehezen megy. Az emberek nem tudják mi ez. Senki nem megy a menhelyekre, ha állatot szeretne. Eddig én sem mentem volna, eszembe sem jutott volna. Miért? Mert erről többet kéne beszélni, írni és a gyerekeknek az iskolában tanítani! És nem szabadna megengedni, hogy a Pet-shop-okban a kirakatokban tartsák az állatokat és árulják őket!!

Végigkérdeztem mindenhol, ivartalanítanák-e a kutyámat valami normális áron? Mindenhol azt mondták, csak a kóbor állatokat ivartalanítják. De könyörgöm, így lesz a sok kóbor állat! Megszületik 8-10 kiskutya, akkor a vidéken élő parasztember vagy agyoncsapja őket (így tesz a falunkban élő svéd asszony), vagy elviszi az orvoshoz őket és fizet 20 eurót az elaltatásukért (így tettem én eddig), vagy felneveli őket 1-2 hónapos korukig és utána kiteszi őket az erdőbe ahol éhen halnak:( Így tesznek a legtöbben.. És amelyik túléli, abból lesz egy beteg, rettegő és sokszor támadó, sunyi kóbor kutya! Szerintem az első lépés az lenne, hogy olyan egyesületeket létrehozni, akik az embereket informálják és valami elérhető áron ivartalanítanák az állatokat!
Nagyon örültem, mikor láttam a FB-n, hogy Rodosz szigetén az Önkormányzati választásokon indul egy fiatal lány, aki "meg akarja váltani a világot", vagyis a Rodosz-i kóbor állatok helyzetét. Milyen jó lenne, ha valaki itt Évián is foglalkozna ezzel! Rengeteg a kóbor állat, mert nyaranta jönnek az Athéniak és szélnek eresztik a megunt, vagy kellemetlenül nagyra nőtt háziállataikat:(

Összeírom az állatvédő egyesületek címeit, amiket találtam az utóbbi idő keresgélései folytán, legyenek itt egy helyben, hátha valakinek segítségére lesz, ha nem másban, hát amikor ideutazik és lát egy beteg állatot, valakit érdesíthet róla:
 Gondolom még találhatnék ha keresgélnék, de ezek bőven elegek kiindulópontnak, ha valaki ezzel szeretne foglalkozni.
És továbbra is igyekszem új otthont találni a kiskutyáimnak..


Nincsenek megjegyzések: